Marktverkenning creatieve topopleiding
We hebben daarvoor dertig creatieve bedrijven en kennisinstellingen geïnterviewd om te kijken naar de opleidingsbehoefte van creatieve professionals.
- Betrokken KL'ers
De afgelopen maanden deed KL in opdracht van Amsterdam Topstad een marktverkenning naar een nieuwe creatieve topopleiding.
We hebben daarvoor dertig creatieve bedrijven en kennisinstellingen geïnterviewd om te kijken naar de opleidingsbehoefte van creatieve professionals. Daarnaast keken we naar vergelijkbare initiatieven in het buitenland. Uit de verkenning bleek dat bedrijven behoefte hebben aan een post-graduate opleiding waar internationaal talent kan leren hoe je met creativiteit en technologie kunt ondernemen. Dit wordt nog niet gedekt door het bestaande aanbod van opleidingen in Nederland. Internationaal gezien ligt hier een kans voor Amsterdam om onderscheidend te zijn, mits zo’n opleiding met ambitie wordt ontwikkeld. De komende maanden kijken we of we hiervoor met partners een plan kunnen opstellen.
- Betrokken KL'ers
- Marktverkenning creatieve topopleiding