Vijfde sessie van Maak je Stad!: deelnemers duiken in communicatie
Tijdens de vijfde sessie van het ontwikkeltraject van Amsterdammers, Maak je Stad!, getiteld ‘Buzz’, verdiepten de deelnemers zich in communicatie. Effectief communiceren over je initiatief is immers essentieel om je doelgroep te bereiken en te betrekken bij wat je doet.
In de afgelopen maanden hebben de Amsterdammers, Maak je Stad!-deelnemers++Amsterdammers, Maak je Stad!Dit is een programma waarin wij samen met de gemeente Amsterdam, Pakhuis de Zwijger en Waag Society stadmakers ondersteunen die werken aan een gezonde en talentvolle stad. Lees hier meer. al aangescherpt welke impact ze willen maken, welke partnerschappen gesmeed moeten worden om die impact te realiseren, hoe hun projectorganisatie efficiënt ingericht kan worden en hoe ze aan ‘poen’ en andere middelen komen++Afgelopen sessiesOp de website van Amsterdammers, Maak je Stad! kun je meer lezen over de afgelopen sessies.. Tijdens de vijfde sessie van het ontwikkeltraject op donderdag 18 januari in Broedplaats Lely verdiepten de deelnemers zich in communicatie. Met workshops over onder andere social media en campagnevoeren én gesprekken met experts, verliet niemand de sessie zonder nieuwe communicatieskills.
De deelnemers++Leer de deelnemers kennenOp de website van Amsterdammers, Maak je Stad! kun je meer lezen over de deelnemende initiatieven. volgden verschillende workshops. Bij Jeftha Kun van Voor je Buurt konden deelnemers terecht voor een workshop over campagnevoeren voor crowdfunding en -sourcing, Nathalie Mangelaars van Pitch Academy werkte met een aantal deelnemers aan hun pitch, Romy van der Linden en Naique Tanate van The Good Shop doken met een groep in marketing, en Eveline Koppejan van Pakhuis de Zwijger gaf een workshop over social media. Achterover leunen was er niet bij. Achterover leunen was er niet bij. Deelnemers werden in de pitchworkshop uitgedaagd om iemand in de zaal op te zoeken die ze nog niet kenden om hun pitch mee te oefenen. Nathalie daagde de deelnemers in haar pitchworkshop uit om iemand in de zaal op te zoeken die ze nog niet kenden om hun pitch mee te oefenen. En Romy en Naique zetten een groep aan het werk door profielen van hun doelgroep op te laten maken.
Naast workshops konden de deelnemers één-op-één in gesprek gaan met experts. Zo was vormgever Koen Hogewoning aanwezig om met de initiatieven mee te denken over hun visuele identiteit. Pauline Appels van Waag Society ging met de stadmakers in gesprek over het bereiken en mobiliseren van communities en stakeholders. En Maarten Essenburg van Vandejong nam samen met de deelnemers hun digitale verhaal en strategie onder de loep. Die gesprekken smaakten naar meer. Zo maakten de initiatiefnemers van Mama Louise’s Wisselwinkel en Chef Het Samen ter plekke nog vervolgafspraken om met de experts verder te praten.
De dames van Bloei&Groei in actie bij #maakjestad waardevolle sessie over communicatie en campagne voeren, connecting people!
“We don’t meet people by accident. They are meant to cross our path for a reason” pic.twitter.com/AOXrp0VAIU— Evelien Oosterom (@EefVerbindt) 18 januari 2018
Volg het ontwikkeltraject
In februari vindt alweer de laatste workshop van het ontwikkeltraject plaats. Tijdens deze bijeenkomst dagen ervaren stadmakers, experts en professionals de deelnemers nog een laatste keer uit. Hoe kunnen de initiatieven na hun Maak je Stad!-ervaring verder?Hoe kunnen de initiatieven na hun Maak je Stad!-ervaring verder? Waar moeten ze aan werken? Wat wordt een nieuwe stip aan de horizon om na te jagen?
Verder lezen? Bekijk de updates op de website van Maak je Stad! en houd onze nieuwsberichten in de gaten. Check ook de foto’s: