e-Brief over samenwerking in de culturele sector
Samenwerking in de culturele sector is vaak gericht op meer efficiëntie en het reduceren van kosten. Door zaken te outsourcen en infrastructuur te delen, kun je meer bereiken. Samenwerking kan echter ook een diepgaandere rol spelen in het vergroten en versterken van de propositie van een culturele instelling. Een partnerorganisatie kan waarde en expertise toevoegen […]
Samenwerking in de culturele sector is vaak gericht op meer efficiëntie en het reduceren van kosten. Door zaken te outsourcen en infrastructuur te delen, kun je meer bereiken. Samenwerking kan echter ook een diepgaandere rol spelen in het vergroten en versterken van de propositie van een culturele instelling.
Een partnerorganisatie kan waarde en expertise toevoegen die je zelf niet in huis hebt. Samen kun je interessantere nieuwe diensten en producten ontwikkelen. Welke vormen van samenwerking zijn er mogelijk voor culturele instellingen? Wat kan dit bijdragen? En hoe kun je daar zelf mee aan de slag gaan? De laatste e-brief geeft antwoord op deze vragen en bouwt voort op de eerdere thema’s businessmodelinnovatie en publieksparticipatie. We hopen dat deze e-brief culturele instellingen aanzet tot meer samenwerking of zelfs nieuwe samenwerkingsvormen.