1 loket voor werkloze werkt niet

14 september 2010

Auteur: Lobke van der Meulen

Dat is de conclusie van de Inspectie Werk en Inkomen. In principe zou een werkloze alleen contact met het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) moeten hebben voor een ww-uitkering. Het CWI stuurt de aanvraag dan door naar het UWV. In praktijk blijkt dit nog steeds niet te werken.

CWI wijst voor informatie nog steeds vaak door naar UWV. UWV vraagt cliënt zelf om aanvullende informatie als dat nodig is. Eerder heeft de Algemene Rekenkamer onderzoek gedaan naar de samenwerking tussen CWI en UWV. De inspectie signaleert weinig verbeteringen sinds die tijd.

Deze tekst heeft een Creative Commons Naamsvermelding-licentie (CC BY) en is gekopieerd van de Kennisland-website. Ga voor de volledige versie met afbeeldingen, streamers en noten naar https://www.kl.nl/opinie/1-loket-voor-werkloze-werkt-niet/

This text has a Creative Commons Attribution License (CC BY) and has been copied from the Kennisland website. For a full version with images, streamers and notes go to https://www.kl.nl/opinie/1-loket-voor-werkloze-werkt-niet/